De manier waarop we werken verandert met de jaren. Technologie speelt hierin een grote rol, steeds vaker worden zaken geautomatiseerd waar mogelijk en heeft dit een invloed op hoe we werken. Toch blijft het contact tussen klant en bedrijf altijd cruciaal of dit nu face to face is of digitaal. Met alle ontwikkelingen omtrent Covid 19 is dit proces nog verder in een stroomversnelling geraak. Vooral het thuiswerken is normaal geworden en waarschijnlijk zal dit zo blijven, omdat dit positief wordt ontvangen door zowel medewerker als werkgever. Dit betekent niet dat er geen uitdagingen liggen voor de ondernemer om het thuiswerken mogelijk te maken. Een van deze onderdelen kan zijn het toegankelijk maken van de telefooncentrale vanuit medewerkers hun huis. Deze optie is er via bijvoorbeeld VoIP oplossingen.
Tip: Telefonie oplossingen voor bedrijven anno nú
VoIP is de afkorting van Voice over IP en betekent zoveel als bellen via het internet. VoIP kan worden gezien als de opvolger van de vroegere ISDN lijnen. VoIP biedt tal van voordelen ten opzichte van ISDN voor zowel de medewerker, de ondernemer en de klant. Een van de voordelen voor medewerkers is, dat thuiswerken nu nog makkelijker is en de bedrijfstelefoon van huis uit opgenomen kan worden. Dit kan via het doorschakelen naar een mobiele telefoon of naar de computer of laptop. Een groot voordeel hiervan, is dat mensen vaker bereid zijn om meer flexibelere uren te werken vanuit huis en het bedrijf hiermee ook de breekbaarheid aanzienlijk kan verbeteren.
Uitgelicht: Wanneer voor cloud VoIP kiezen?
Naast de voordelen en flexibiliteit voor de medewerker, heeft VoIP ook nog verdere voordelen voor de ondernemer. De kosten hebben hier een belangrijk aandeel in. Omdat er via internet gebeld wordt, zijn de kosten vast en variëren deze niet afhankelijk van het gebruik. Dit alleen al zorgt dat er vaak tientallen tot wel honderden euro’s bespaard kunnen worden door de oude ISDN lijn te vervangen voor een VoIP oplossing. Alle gegevens van al het telefoonverkeer zijn bovendien toegankelijk via een webapplicatie op de telefoon of computer, waarmee je op elk moment van de dag inzicht hebt op wachttijden en de drukte op de lijnen. Voor managers is dit een absolute uitkomst, omdat dit gebruikt kan worden bij het effectiever maken van de personeelsbezetting en planning.
Terug naar overzicht